یک نکته درخصوص برترین گلزن‌های فصول گذشته قابل توجه است؛ اینکه ۶آقای گل آخر لیگ ایران حدود ۳۰سال داشته‌اند.

مغانلو

به گزارش همشهری‌آنلاین، سال‌هاست که در مورد پیر بودن کلی لیگ برتر فوتبال ایران سخن گفته می‌شود. اینجا پدیده جوان کم داریم و باشگاه‌ها به راحتی به نفرات کم‌نام و نشان اعتماد نمی‌کنند؛ آفتی که کم‌کم گریبان تیم ملی را هم گرفته است. این موضوع در ابعاد مختلف قابل مشاهده است و شاید یکی از نشانه‌های جالب آن، میانگین سنی بالای بازیکنانی باشد که به‌عنوان آقای گلی دست پیدا می‌کنند و کفش طلا را می‌برند.

آقای گل ۲فصل اخیر لیگ برتر که امسال راهی لیگ امارات شد، شهریار مغانلو بود. او این دو افتخار را در ۲۸و ۲۹سالگی ثبت کرده است. پیش از او، یعنی در لیگ بیست‌ویکم، گادوین منشایی آقای گل شد که در آن زمان ۳۳ساله بود. کفش طلای لیگ بیستم هم به سجاد شهباززاده رسید که در بهترین فصل فوتبالش توانست ۲۰گل برای سپاهان به ثمر برساند. سجاد هم در آن فصل ۳۱سال داشت. قبل از آن یعنی در لیگ نوزدهم شیخ دیاباته از استقلال آقای گل شد و این در حالی است که مهاجم مالیایی در آن زمان ۳۲سال داشت. در فصل هجدهم هم ۲ فوروارد خارجی به‌طور مشترک آقای گل شدند؛

لوسیانو پریرا از فولاد و کی‌روش استنلی از سپاهان. نفر اول در آن زمان ۳۵ساله بود و نفر دوم ۳۰ساله. جالب اینجاست که آقای پریرا هنوز در حال بازی در لیگ به‌اصطلاح برتر ایران است!

شاید تنها آقای گل جوان این سالیان فوتبال ایران، علی علیپور بوده باشد که لیگ هفدهم در ۲۲سالگی موفق به فتح کفش طلا شد. برای اینکه بدانید این اعداد چقدر مهم هستند و چگونه می‌توانند پیر بودن لیگ ایران را نشان بدهند، بد نیست سن و سال آقای گل‌های فصل گذشته ۵لیگ معتبر اروپا را مرور کنیم؛ ارلینگ هالند ۲۴ساله در لیگ برتر انگلستان، لائوتارو مارتینز ۲۶ساله در لیگ ایتالیا، آرتم دووبیک ۲۷ساله در لالیگا و کیلیان امباپه ۲۵ساله در لیگ فرانسه. تنها هری کین ۳۱ساله در بوندس‌لیگای آلمان سن و سال بالاتری دارد. در این لیگ جایی که باید، برای جوانان نیست و این به زیان آینده فوتبال ایران است.

کد خبر 874546
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha